Károly Törőcsik

Rita Horváth
augusti 16, 2016
Virág Törőcsik-Vasas
augusti 16, 2016

Nuförtiden sysslar jag med triathlon återväxtträning och tävling hos Vác Ungdoms Idrottsförening.  Tidigare var jag cykeltävlare. Jag har tränat barn i sex år förutom ett ett års avbrott.

Under och efter mina långa löpningar erfor jag att mina vrister var inåtböjda och min teknik försämrades. Jag fick möjlighet till att pröva PODIART inlägg som speciellt utvecklats för idrottare och kände den positiva förändringen med glädje redan vid den första löpningen. Jag använder innersulorna för mina asfaltträningar (10 – 40 km) i neutrala skor. Den utjämnar trycket, stabiliserar mina fötter och vrister och min steg har också blivit lite bättre. Vi har lyft hälan på den vänstra inlägget med 0,5 cm eftersom mitt vänstra ben är lite kortare och därmed har jag blivit mer välbalanserad.

Jag har också prövat ett företags inlägg som utvecklades för cyklister. Jag har också  använt innesulor för cyklingen tidigare fast jag inte gillade att tävla med dem eftersom det kändes som om de ’mjukade upp’ cykelskornas sula.  Podiart innesulorna ger samma hårda känsla som om jag inte hade dem i mina skor samt stabiliserar mina vrister, mina fötter tröttnar senare (120km +) och ”mina hälar faller bort senare”.

Jag tycker att innesulorna spelar en stor roll i det effektiva idrottandet och mina resultat är bättre med dem.

Károly Törőcsik, triathlon tränare och tävlare